My School Rock .


Bismillahirahim , Kali ni aku nak cerita segala macam aktiviti di MRSM Batu Pahat , Cewahhh sebulan tak balik , mmg ah banyak cerita aku nak bagitau . Overall I had fun through this period :) Thanks korang semua , ni macam klimaks Best la bagi aku , since kita form 5 lepas ni aktiviti kureng kan .

So , gambar first ni ialah Program KELANA untuk BADAR Form 5 dan Naqib Naqibah Form 4 , Best wey serious , byk input dia bagi , Alhamdulilah semua ok , dan kami semua BADAR berterima kasih dekat pihak Maktab sebab anjurkan kem ni .



Tak lama lepas kem BADAR ada Usrah Perdana , Aku first time pegang Biro Usrah rasa cuak jugak nak handle tapi atas bantuan Amin , Alifah dan ahli BADAR lain , Alhamdulilah so far so good . Ni usrah first aku handle :) Lepas ni Usrah nak tajuk apa pulak kan .

Usrah kali ni tajuk dia Family Comes First . So tema dia macam Refleksi diri sikit lah , ada nangis nangis semua , ni lah yang kami BADAR , dapat dari kem , kami aplikasikan dekat Usrah ni .


Aku sensetif sikit bila cakap pasal Larian Homeroom , aku akan jadi antara yang last :') Hahahaha , biasalah atlet kata kan , Tapi serious kali ni best . Aina , thanks sebab ada dengan aku sepanjang larian , aku sayang kauuuuu . Harap ada lagi lepas ni , hahaha Cehhhh .



Ok lupa nak cakap pasal Jamuan ASPURI , walaupun ada masalah sikit tapi utk first time punya jamuan ok kan ? Makan dia tak yah cakap ahhh mewah gila kot , lepas ni buat lagi lah ehhh ?


Gambar ni dan seterusnya dah start minggu aktiviti , Fisrt is Marcopolo ikut homeroom , penat mmg penat sgt , tapi mmg best gilaaa ahh , enjoy . Dengan hujan nya tak yah cakap ahhh , tapi serious best . Faiz masuk parit nyaa , pengorbanan tu . Terharu aku :')

Aktiviti ni semua homeroom kena beragam sambil berexplorace lah gitu , homeroom aku beragam ke ? Ok lahhh dengan set bingit telinga nyaaa memang beragam sgt lahhh .

Sukan Rakyat ! Ni sebenarnya kena tukar nama ke Sukan Lecak , Memula mmg ah main Upih bola beracun semua , last last semua main lecak , dengan maktab takde airnya . Haaaaa , amik kau .

Padang memang lecak gila , dan banyak sgt lembu Form 5 berkubang time ni .


Talentime , siapa sangka budak MRSM ni ada bakat terpendam hahaha , semua nak tunjuk bakat , nyanyi menari , main alat muzik lah . Tapi yang paling best Form 5 lelaki , dengan Haka Rugby nyaaa , Wan dan Ejin suara korang mmg sedap :)


Masterchef :) Cewahhh . Maktab bagi Sardin roti , kita kena ubah suai tambah bahan , dan decorate , mmg osem ahh semua sardin ni , semua dah boleh beratur depan pejabat astro , pegi ujibakat lepas ni .



Video the making , Aku paling tak boleh bla Nirul dok , sumpah lawak . Ni gabungan form 5 dan 4 Vanda . Kamera macam hampeh , tapi sempat jugak siap akhirnyaaa .


Dinner Homeroom last sekali di bawah tema Cartoon Night , so banyak lah cartoon malam tu , aku pun kelihatan seperti cartoon jugak dengan baju kurung nyaaa , nak buat macam mana takdeww baju .

Makan beradab sikit lah masa ni , proper sgt , compare dengan sebelum sebelum ni . Ok tu je kot , nnt kalau ada lagi , aku update kalau rajin . Congrats BWP :)



No comments: