Hari Guru 2006


Memandangkan naik sekolah ni maktab akan menyambut hari guru , aku nak buat satu entri mengenai hari guru , yang paling aku ingat sekali sepanjang tempoh aku bergelar seorang pelajar sekolah . Perkara ni berlaku masa aku darjah lima . Masa darjah lima aku masuk kelas yang ketiga , the only year aku kelas ketiga , yang lain semua aku duduk kelas first , teheee .

Walaupun kelas ketiga nampak mcm cemerlang lagi kan , oh lupa nama kelas aku kelas 5 Nilam . Walaupun nampak macam cemerlang tapi , budak budak dalam kelas tu ramai geng cipek , ok maksud aku geng otai lahh , kalau dalam darjah lima deorg lah abang long , taiko . Hahaha , Kes lawan lawan cikgu , tak buat homework , memekak , kacau budak perempuan tu memang biasa ahh .

Aku pun sendiri seram jugak nak masuk kelas tu , tapi ok lah . Its my first time gaul dengan budak budak nakal , so straight to the point . Ok , Hari tu hari guru , my planned was wishing all the teachers lepas bagi salam dekat kelas , tapi it doesn't really work . So I decided to


make a doodles on the blackboard , so every teacher would read that . Sumpah , memang aku mastermind ahh time tu , I don't know why I was so excited to celebrate Teacher's Day that time , mungkin sebab kelas yang aku duduk tu banyak abang long taiko , so aku mcm nak tunjuk la yang walaupun kami nakal , tapi kamu saaaaayaaaaaaang cikgu * Gaya gedik sikit . So aku mcm kapten ahh tulis kat blackboard conteng sana sini , cakap terima kasih . Semua cikgu yang masuk masa tu , cakap terima kasih dengan ucapan kami semua :))

With some of my friends , but still Aku yang monopoli contengan tu .

So , ada satu masa hari tu , cikgu tak masuk , masa second last sebelum subjek kajian tempatan , told yaa , I remember everything about that day . So masa free tu kelas sumpah bising , abang abang long ni semua , terpekik terlolong lari sana sini , masuk keluar kelas , sampai lah menarik perhatian GPK HEM kteorg masa tu , dia naik kelas aku , diri dekat pintu belakang dengan rotan kat tangan .

Amik kau , abang long semua diam , duduk tempat masing masing . Tiba tiba cikgu tu tanya ,

siapa yang conteng papan hitam ni ? 

Semua diam , tengok aku . Dammit -.-

Aku pun bangun , padahal aku diam je masa cikgu takde tadi .

Siapa suruh awak conteng papan hitam ?! Padam sekarang !

Aku pun dengan punah nya pergi depan amik pemadam padam , errrrr .

My conclusion is , walaupun cikgu tu marah aku conteng , aku tetap puas hati sebab at least MAJORITY cikgu kelas aku appreciate what we had done through that day :') Hahaha , mungkin cikgu ingat aku conteng masa cikgu takde . Dahlah cikgu takde , conteng papan hitam , penuh pulak tu . Tu , mungkin lahh bagi dia .

So , kepada semua cikgu saya , sekolah tadika , rendah , menegah lama , maktab , Selamat Hari Guru , hanya Allah sahaja yang dapat membalas jasa cikgu .

No comments: