What I had learnt

Nak adik beradik lelaki lah -.- Haha

So , its raya everyone . Haha , tahun ni paling banyak aku pakai baju kurung . Bagus kan ? Ni lah raya namanya . Tapi nak diikutkan tahun ni tak best sangat , tapi still ada benda yang best . Tak semuanya tak best , I had fun :) Banyak benda yang aku belajar masa raya , mental dan fizikal .

Mental , aku belajar untuk jadi lebih tak sensitif :') Tu , aku akan cuba ubah , sikap aku yang cepat marah dan kalau orang tu kat depan aku , memang aku hambur je depan depan . Ishhh -.- Serious kena ubah , tak bagus , orang tak datang minang . Kalau yang aku hambur tu kata kata hikmat takpe , ni , haishhh .

Secondly , fizikal . Ni lebih kepada kerja kerja rumah . Tahun ni gua turun padang , panjat tangga pasang langsir , fuhhhhhh :p Dapur tu boleh lah sikit sikit , kopek bawang . Ni semua hasil aku jadi helpers nadwah islamiah hari tu , kena kopek bawang . Balik rumah , aku dah pandai kopek bawang , Yeayyyyyyy :D

Apa yang kureng best tahun ni , paling sedih sekali , tiada sarang semut di sisi . Hmmm , dah lah favourite aku , tiap tahun mesti ada , tapi abah umi busy sangat la tu , tak sempat nak cari kuih aku , susah nak cari kuih ni kat JB -.- Tapi , tiap tahun jugak aku buat kuih , nanti aku bagi lah kat maktab . Tak gempak mana pun , tapi aku buat sensorang je tau . Hahaha , time beraya kat rumah orang jaga aku baru lah jumpa sarang semut nyaaaaaa :D Ok la tu kan .

Iqah gemuk :pp
Sebagai kesimpulannya , raya bukannya , where you meet your cousins , wear new clothes , eat kuih raya and what so ever only . For me , raya is a medium for me to learn something new and to improve for the betterment of myself and others , insyaallah . Assalamualaikum :DD


No comments: