Bismillahirahmanirahim ♥




Photobucket

Selemah-lemah manusia



pernah tak terfikir kalau hidup takde family,kawan dan orang orang yang selalu dengan kite skrg?bpak bosan sei :( tapi pernah tak kite hargai ape yang kite ade skrg?kkdg ye kkdg tak .manusia,menghargai sesuatu bende tu bile dah kehilangan nye shj.
tapi tak bermaksud kite tak pernah hargai deorg lgsg kan ?cume sikit atau banyak jek.aku pun pelik jugak,kenapa mase org tu ade rase mcm ohh ye?ok tapi kalau org tu dh tade OMG!rndu gile kauu :) aku pn mcm gitu .HAHA
ustaz pernah ckp semua org akan tuntut kite dkt akhirat nanti,jadi bace la surah al-ikhlas byk byk sbb nnt kat akhirat org malu nak tuntut drpd kite.dan kalau kite puasa sunat org tak tau kite puasa dan ajak kite mkn mkn jek ,kite ttp dpt pahala puasa sunat utk satu hari.
haha ,tak masal pulak berceramah,tapi ni utk kebaikan kite bersama ok?pasal kawan td.hmm,dan ada riwayat yang mengatakan selemah lemah manusia adalah mereka yang tak mahu berkawan dan manusia yang lagi lemah dr tu adalah mereka yang menyiakan sahabat yang mereka ada :) comel kan .
okok dah tk tau nak tulis ape lagi .penat jari.
p/s:jadi la kawan yang baik .

No comments: