Lion King


Zafirah had told this story before , just wanna share this video kepada yg lain , really nice You should play this :D Tiba Tiba rindu Farah Khaleeda aww

Pada hujung 1969, dua orang sahabat John Rendall dan Ace Bourke telah membeli seekor anak singa yang kesunyian dari sebuah kedai haiwan `Harrods Pet Department' (waktu itu ianya sah dari segi undang2), dan membela anak singa itu di rumah mereka. Mereka menamakan ank singa itu `Christian'.

Namun, Christian membesar dengan begitu pantas, sehingga dia tidak lagi sesuai tinggal didalam rumah itu. Pakar haiwan menasihati agr Christian dihantar ke habitat sebenarnya, iaitu hutan.
Dan mereka pun tiada pilihan lain.selain dari menghantar Christian pergi.

Bertahun kemudian, mereka ingin berjumpa dengan Christian kembali tetapi ditegah oleh pakar2 haiwan. Ini kerana Christian sudah pun menjadi haiwan liar dan menjadi ketua kepada `puak'nya. Bahkan dikhuatiri Christian tidak akan ingat lagi pada mereka.

Tapi John Rendall dan Ace Bourke tetap mahu bertemu dengan Christian mesksipun mereka sedar akan bahaya dan risiko yang bakal mereka tempuhi.
Dalam pertemuan yang amat menyentuh hati inilah segalanya terungkai


memetik kata2 John dan Ace ;"It was an emotional reunion! He ran towards us, threw himself onto us, knocked us over and hugged us, with his paws on our shoulders."

Youtube.com

No comments: