Bismillahirahmanirahim ♥




Photobucket

Fakta , yang kau lelaki yang sepatutnya lindungi perempuan .

Gambar Hiasan


Tak semua perempuan kau boleh membabikan , tak semua perempuan kau boleh membodohkan dan bukansemua perempuan boleh dipermainkan sebab bukan semua perempuan , perempuan murahan .
Bukan ke perempuan itu diciptakan oleh Allah untuk dilindungi bukan untuk dicaci maki . Bukan untuk kau jadikan bahan untuk kau jual jual nama dia , atau bahan untuk kau lepaskan caki hamun kau dekat dia ,

Ya perempuan itu terkenal dengan sikap lemah lembutnya , sabar sikapnya tapi bukan atas sikap lemah lembut tu kau ambil kesempatan untuk jatuhkan perempuan , untuk kau tindas perempuan ,

Kalau kau betul betul lelaki , kenapa perempuan tu je kau babikan ? kenapa dia je kau tindas? Sebab kau bosan ? ke sebab perempuan lain ada nametag tulis jangan kacau aku ? Kalau rasa diri tu perfect dan bagus sangat pergi buat announcement kat Astro Awani ' Ya saya anak jantan yang boleh tindas semua perempuan yang saya nak ' Go on , pergi buat kalau kau rasa kau je bagus

Kau pernah tak fikir kalau kau kat tempat perempuan  ? Atau sekurang kurangnya kau pernah fikir tak hati perempuan ? Oh ye lupa , kau hanya fikir pasal diri kau yang perfect tu je kan dan kau hanya jaga hati perempuan perempuan yang ada pakai name tag jangan kacau aku


Kalau macam tu lepas ni semua perempuan mesti ada nametag tu la supaya tak ditindas , gitu ?

Perempuan diciptakan setinggi tinggi darjatnya , jangan kau cuba nak jatuhkan perempuan , cuba kau angkat martabat perempuan sebab kau lelaki yang sepatutnya melindungi perempuan , bukan lelaki yang selalu menjatuhkan perempuan sebab satu hari nanti isteri kau PEREMPUAN

Nilailah perempuan itu sebagai Hiasan dunia , yang kau perlu jaga dan lindungilah mereka kerana mereka yang kau akan jemput bila tibanya satu hari nanti .

2 comments: