Terima Kasih Ahli Forum :D

Masa aku online kat Facebook tadi , dekat updates ada update ILuvIslam tajuk dia agak la menarik jadi aku pun baca la artikel tu , tapi aku bukan nak cerita pasal artikel tu . Aku ternampak satu Isu Forum yang menarik berkaitan dengan cita cita aku iaitu Peguam Syarie :D

Ok sebelum tu ni list cita cita aku Dari darjah satu sampai sekarang ,

Darjah Satu : Aku nak jadi Dentist sgt sgt sebab deskmate aku masa tu Shaqireen mak dia dentist so dia selalu cerita kat aku cita cita ni sampai darjah 5 , lama an

Darjah 5 : Aku rasa mcm minat nak jadi Pengurus Hotel , tapi masa aku bagi tau Abah pasal cita cita aku Abah tentang sgt sgt , Adalah sebab sebabnyaa

Darjah 6 : Aku masih lagi nak jadi pengurus hotel sampai awal awal form 1 , tapi masa aku darjah 4 aku ada lah berangan nak jadi Fashion Designer la nak Bukak butik kejadah la :D

Form 1 : Aku ada terlintas sikit nak jadi kaunselor sebab aku suka tgk Kaunselor Maktab (: Tapi sekejap je cita cita tu sbb aku minat nak jadi Lawyer

Tapi masa aku nak jadi Lawyer tu bukan Syariah la , jadi aku pun berazam tak nak tukar FULLSTOP

Tapi ada orang cakap Lawyer tu berdosa sebelah kaki kat neraka , apa lagi jujur aku cakap masa tu punah gila hati aku sedih sgt sbb aku igt tanak tukar dan nak capai bende ni

So aku pun terfikir nak jadi Lawyer Syarie sbb Umi kerja kat Makhamah Syariah aku tgk mcm best je kendalikan kes mcm tu , Tapi harapan aku punah lagi sbb ada sebab tertentu masa tu cita cita aku agak goyah , aku berhasrat masa tu nak belajar Law Syarie pastu nak ajar balik kat orang sebagai Pensyarah

Masa tu aku cakap ngn Umi

Gambar Umi bergotong royong di MSJB 
Umi lepas Form 5 Tira nak pergi Mesir boleh belajar Law kat sana ?

Akak aku selaku Jurusan Law masa tu cakap kalau nak Syarie  kene dekat Malaysia je sebab Mesir lain dia punye Undang undang Syarie ni

Apa lagi masa tu bertambah tambah la punah nye sebab aku nak belajar kat Mesir dan Law Syariah , Sampai la hari ni bila aku jumpe forum tu sebelum ni kat Maktab Biro Kerohanian penah cakap yang kalau semua orang fikir jadi Lawyer tu dosa sapa nak jadi Lawyer an

Tapi aku tak yakin sgt sbb bnyk insiden yg punahkan cita cita aku tuh , lepas tu aku pun terjumpa bende ni Alhamdulilah , terima kasih Ahli Forum sekalian (: Ini :

Tanya dia semula -- apa akan jadi agaknya jika semua pengamal undang-undang yang beragama Islam meletakkan jawatan? Atau sekurang-kurangnya semua pelajar Undang-undang menukar kursus?

Adakah tindakan ini akan membantu membangunkan agama Islam berserta umatnya? Sama sekali tidak. Siapa lagi yang akan membantu meninggikan martabat anutan kita dari sudut perundangan?

Siapa yang akan membela Meor Atiqulrahman Ishak yang dinafikan haknya untuk berserban ke sekolah? Siapa lagi yang akan mencontohi Almarhum Tan Sri Ahmad Ibrahim yang di usia mudanya sudah 'berjuang' demi kes Natrah@Maria Huberdina Hertogh? Siapa yang sanggup membela Jabatan Agama Islam yang disaman kerana enggan memurtadkan umat Islam? Siapa lagi yang mampu berdiri di sebalik kes Azlina Jelani@Lina Joy ketika peguam dari kumpulan Artikel 11 begitu giat berhujah atas dasar hak asasi manusia? Adakah lagi peguam yang bersedia untuk mengungguli kes-kes yang membabitkan maruah agama?


Ayat Peguam an ? Sebab beliau merupakan graduan undang undang Sini